مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 ساعت 16:012019-04-25فرهنگي

تکذیب خبر فروپاشی کاخ کیومرث در داراب


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فروپاشی قصر کیومرث و تعلق این بنا به دوره ساسانی را تکذیب کرد.

- داوود مرادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: خبری مبنی بر فروپاشی بنای تاریخی کاخ کیومرث در شهرستان داراب منتشر شده که دور از واقع و مغرضانه نگاشته شده است.

وی ادامه داد: فرد منتشر کننده این خبر کذب در موقعیت های دیگر نیز اقدام به انتشار اکاذیب کرده و بدون توجه به اقدامات انجام گرفته در جهت مرمت و حفظ بناهای تاریخی داراب، به بزرگ نمایی کاستی های احتمالی می پردازد.

رییس اداره میراث فرهنگی داراب تصریح کرد: در این خبر قید شده که کاخ کیومرث متعلق به دوران ساسانی است در حالی این بنا در پرونده ثبتی که در اداره میراث فرهنگی موجود است مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی و از خانه های تاریخی به شمار می رود.

مرادی بیان کرد: یکی از دیوارهای کاخ کیومرث بر اثر بارندگی شدید، تا حدی آسیب دیده اما کلیت بنا پابرجاست و عدم مقاومت بناهای خشتی در برابر بارندگی شدید امری طبیعی است.

وی اضافه کرد: بارندگی های اخیر برای بیشتر بناهای تاریخی خشتی در سطح کشور به ویژه مناطق سیل زده مشکلاتی به وجود آورده، به بخش هایی از آنها صدمه زده است و این موضوع مختص داراب نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب خبر فروپاشی کاخ کیومرث در داراب

تکذیب خبر فروپاشی کاخ کیومرث در داراب