مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 فروردین 1398 ساعت 10:052019-04-15فرهنگي

ستاره فیلم های «اینگمار برگمن» درگذشت


«بیبی آندرشون» که در 13 فیلم بلند سینمایی سابقه همکاری با «اینگمار برگمن» کارگردان پرآوازه سینمای جهان را داشت در سن 83 سالگی درگذشت.

- بیبی آندرشون که در 13 فیلم بلند سینمایی سابقه همکاری با اینگمار برگمن کارگردان پرآوازه سینمای جهان را داشت در سن 83 سالگی درگذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این بازیگر تحسین شده سوئدی که در فیلم های کلاسیکی چون توت فرنگی های وحشی ، مهر هفتم و پرسونا از ساخته های اینگمار برگمن بازی کرده بود، سابقه بازی در تئاتر و تلویزیون را نیز داشت اما به سبب نقش آفرینی در فیلم های برگمن به شهرت دست یافت.

برگمن زمانی که مشغول کارگردانی یک کلیپ تبلیغاتی در سال 1951 بود، بیبی آندرشون را به عنوان یک استعداد کشف کرد و چهار سال بعد برای اولین بار در یک تک صحنه در فیلم لبخندهای یک شب تابستانی از وی استفاده کرد و در مجموع از دهه 1950 تا 1980 میلادی در 13 فیلم از این کارگردان سرشناس مقابل دوربین رفت.

آندرشون همچنین در سال 1966 در فیلم دوئل در دیابلو به کارگردانی رالف نلسون در کنار جیمز گارنر و سیدنی پوآتیه بازی کرد، در سال 1997 در فیلم هرگز به تو قول باغ گل رُز ندادم مقابل دوربین رفت و در سال 1978 نیز در فیلم دشمن مردم در نقش همسر استیو مک کویین در فیلمی بر اساس اقتباس آرتور میلر از نمایشنامه هنریک ایبسن بازی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستاره فیلم های «اینگمار برگمن» درگذشت

ستاره فیلم های «اینگمار برگمن» درگذشت