مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 دی 1397 ساعت 11:152018-12-25اقتصادي

چرا اساتید دانشگاه از طرح ایده های خلاقانه خودداری می کنند؟


معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر با تاکید بر اینکه ایده های خلاقانه اساتید دانشگاه ها برای حل یک معضل صنعتی و تولید محصول در ارتباط با صنعت به نام آنها ثبت نمی شود، - گفت: این معضل موجب شده است که بسیاری از اعضای هیات علمی از ارائه ایده های خلاقانه که منجر به تولید یک محصول می شود، خودداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر طالعی در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور به مهمترین چالش های پیش رو در این زمینه اشاره کرد و گفت: در بحث عقد قراردادهای ارتباط با صنعت متاسفانه ما با مشکلاتی مواجه می شویم که برخی از این مشکلات برون سازمانی به صنعت و دولت مربوط می شود و بخشی نیز به مشکلاتی مربوط می شود که در درون دانشگاه ها وجود دارد.

در واقع مسائلی نظیر قوانین، مقررات و دستورالعمل های قراردادهای پژوهشی از جمله موانع این ارتباط از سوی نهادهای خارج از دانشگاه و گرایش به سمت فعالیت های آموزشی و .

از موانع شکل گیری ارتباط با صنعت از سوی دانشگاه ها به شمار می رود.

وی در ادامه موضوع مالکیت فکری طرح های تحقیقاتی را از دیگر موانع پیش روی ارتباط صنعت با دانشگاه ها توصیف کرد و گفت: در واقع طرح راه حل یک معضل یا مشکلات صنعت و تولید یک محصول ماحصل سال ها تلاش یک استاد یا عضو هیات علمیه است که ما متاسفانه این تلاش ها را به راحت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اساتید دانشگاه از طرح ایده های خلاقانه خودداری می کنند؟

چرا اساتید دانشگاه از طرح ایده های خلاقانه خودداری می کنند؟