مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اردیبهشت 1396 ساعت 10:252017-05-12سياسي

تحلیل حجاریان از 3 نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری 96


این انتخابات آینه ای از کشمکش این سه جریان برای به دست گرفتن قدرت در ایران است و نتیجه انتخابات هرچه باشد این کشمکش در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

- سعید حجاریان، فعال سیاسی سابق و نظریه پرداز سیاسی اصلاح طلب، در شماره جدید ماهنامه "اندیشه پویا" تحلیل خود را از آرایش جناح ها و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 96 بیان کرده است.

این تئوریسین مطرح اصلاح طلب نوشته است:انتخابات، چیزی شبیه یک آینه مقعر است که می شود در آن، آینده دورِ ایران را دید.

در انتخابات پیشِ رو کاندیداهای مختلف، هر یک نماینده تفکری هستند و بر اساس هویت آن ها و شعارهایی که می دهند، می توان آینده های متفاوتی را برای قدرت در ایران متصور شود.

یک کاندیدای این انتخابات، لباس روحانیت دارد و شعارش کرامت است و ریاست جمهوریِ او می تواند قدرت در ایران را به "ربانی سالاری" نزدیک کند.

او سید است و آستان دار؛ و بعنوان رییس آستان قدس با مردم ارتباط دارد و به آنها کمک می کند و اکنون نیز با شعار چند برابر کردن یارانه ها می خواهد مردم را به سوی خود جذب کند.

کاندیدای موردنظر در شعارها و حرف هایش سعی می کند مردمی باشد و نگرش مردم گرایی اش را با قرار دادن آدم های احمدی نژاد در کنار خود –همچون میرکاظمی و رستم قاسمی، که در دولت احمدی نژاد هر دو نفتی بودند- تکمیل کرده است؛ ریاست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل حجاریان از 3 نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری 96

تحلیل حجاریان از 3 نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری 96