مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت 21:102017-03-01سياسي

وزارت نفت موظف به افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز شد


نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه وزارت نفت را موظف به افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز تا پایان سال 96 کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه، از مجموع 200 نماینده حاضر با 138 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع، بند الحاقی ماده 143 این لایحه را به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، وزارت نفت موظف شد تمهیدات لازم را برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های بخش خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای سرمایه گذاری در فعالیت های اکتشاف، تولید و بهر برداری (نه مالکیت) میادین نفت و گاز به ویژه میادین مشترک در چارچوب سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به عمل آورد.

همچنین وزارت نفت موظف شد به ذخایر راهبردی نفت و گاز به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز با تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیت های تولید نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک را تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه افزایش دهد.

به موجب مصوبه مجلس، در جهت اجرایی شدن سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی، دولت موظف شد فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نفت موظف به افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز شد

وزارت نفت موظف به افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز شد