مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت 19:102017-03-01اقتصادي

تولید 37 هزار تن محصولات دامی توسط عشایر خراسان رضوی


37 هزار تن محصولات دامی از ابتدای امسال تا کنون در بخش عشایری استان تولید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خراسان رضوی خبرگزاری صدا و سیما"، مدیر کل امور عشایری خراسان رضوی گفت: از این میزان 12 هزار تن گوشت قرمز است که بیش از 15 درصد تولید گوشت قرمز استان را تشکیل می دهد.

حسین صفرپور افزود: علاوه بر آن 15 هزار تن شیر گوسفند، 10 هزار تن عسل، مقادیر بسیاری صنایع دستی و دیگر تولیدات توسط عشایر این استان تولید شده است.

او گفت: اجرای طرح زنجیره تولید که از حدود 2 سال قبل از این استان آغاز شده و اینک در تمام نقاط کشور گسترش یافته از جمله طرح هایی است که به ارتقای وضعیت معیشتی عشایر و افزایش تولیدات دامی و توانمند سازی عشایر کمک می کند.

صفرپور ادامه داد: این طرح هم اکنون در 20 درصد جمعیت عشایری و شهرستان های دارای عشایر اجرایی شده که طی سه سال گستره آن به کل این جمعیت افزایش می یابد.

او گفت: در این طرح علاوه بر افزایش تولید، به ازای هر راس دام پرواری یک میلیون و 500 هزار ریال افزایش درآمد برای عشایر ایجاد می شود.

مدیر کل امور عشایری خراسان رضوی افزود : امسال به منظور کمک و حمایت به پرواربندی دام عشایری حدود 18 هزار تن جو توسط اتحادیه امور عشایری استان خریداری شد تا در زمان مناسب در اختیار عشایر قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 37 هزار تن محصولات دامی توسط عشایر خراسان رضوی

تولید 37 هزار تن محصولات دامی توسط عشایر خراسان رضوی