مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت 18:402017-03-01فرهنگي

«حج به روایت کارت پستال های تاریخی» منتشر شد


کتاب «حج به روایت کارت پستال های تاریخی»، نخستین کتاب از مجموعه در دست انتشار «کارت پستال های تاریخی» به کوشش مهرداد اسکویی مستندساز و عکاس منتشر شد.

- کتاب حج به روایت کارت پستال های تاریخی ، نخستین کتاب از مجموعه در دست انتشار کارت پستال های تاریخی به کوشش مهرداد اسکویی مستندساز و عکاس منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کتاب شامل کارت پستال هایی کمتر دیده شده با موضوع حج و مناسک و اماکن مربوط به آن است که با متونی پژوهشی درباره هر کارت پستال به منبعی تصویری-پژوهشی تبدیل شده است.

مقدمه دکتر رسول جعفریان بر کتاب نیز شرحی است تاریخی و مختصر از تطور اماکن متبرکه و حرمین شریفین در طول تاریخ و البته چگونگی نخستین عکاسی ها از حج.

طبق اعلام ناشر، این کتاب حاصل فرآیندی طولانی است که در آن ابتدا کارت پستال هایی با موضوع حج ابتدا جمع آوری و سپس کارت پستال هایی با ارزش تاریخی و تصویری جدا شد.

بعد از انتخاب کارت پستال های برگزیده و قابل ارائه، یک تیم پژوهشی بررسی تاریخی و فرهنگی را آغاز کرده و کوشیده اند تا ضمن شناسایی دقیق هر کارت پستال، اطلاعاتی تاریخی و فرهنگی درباره آن ها ارائه کنند و این علاوه بر متونی است که به عنوان رهارود سفر از طرف اهداکننده در پشت تعدادی از کارت ها درج شده و نشانه ای از زمان، تاریخ و گیرنده کارت پستال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حج به روایت کارت پستال های تاریخی» منتشر شد

«حج به روایت کارت پستال های تاریخی» منتشر شد