مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت 17:002017-03-01اجتماعي

هر دانش آموز مازندرانی به طور متوسط دو دندان کشیده دارد


رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هر دانش آموز مازندرانی متوسط دو دندان کشیده دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاسم جان بابایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در راستای طرح تحول سلامت با توجه به اینکه 18 کلینیک ویژه دندان پزشکی در استان وجود دارد، حضور خیران نیز در این زمینه پررنگ است، افزود: بر اساس تفاهم نامه ای مشترک با دندان پزشکان و آموزش و پرورش با حضور پزشکان در مدارس ارزیابی وضعیت دهان و دندان دانش آموزان انجام و نیز حضور این افراد در دندانپزشکی با تعرفه دولتی انجام می شود.

وی از معالجه دندان 200 هزار کودک مدارس ابتدایی در سطح مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: 80 هزار نفر از کودکان مدارس در معالجه دندان پزشکی قرار گرفتند چرا که بهبود شاخص دندان ها و تعداد آن در کودکان زیر 14 سال مورد انتظار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: به طور متوسط بیش از 2 دندان کشیده شده در هر کودک ارزیابی شده است و پر کردن شیار دندان های آسیاب زیر در کمترین شاخص قرار دارد و هر کشوری از میزان شاخص بیشتر باشد نشان از بهداشت دهان و دندان است و رتبه مناسبی دارد.

وی، یکی از دلایل عامل بیماری سرطان در مازندران را رعایت نشدن بهداشت دهان و دندان عنوان کرد و افزود: این مهم در حال بررسیهای بیشتری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر دانش آموز مازندرانی به طور متوسط دو دندان کشیده دارد

هر دانش آموز مازندرانی به طور متوسط دو دندان کشیده دارد