مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت 12:402017-03-01دانش

اختراع "نانوساندویچ" ابررسانا


روزبه شهسواری دانشمند ایرانی دانشگاه رایس به همراه همکارانش موفق به طراحی یک "ساندویچ نانویی" متشکل از دو ورقه ضخیم اتمی از جنس گرافن و نانوخوشه های منیزیم اکسید شدند که یک ابررسانای فوق العاده قدرتمند ایجاد می کند که در الکترونیک نوری استفاده می شود.

- روزبه شهسواری دانشمند ایرانی دانشگاه رایس به همراه همکارانش موفق به طراحی یک "ساندویچ نانویی" متشکل از دو ورقه ضخیم اتمی از جنس گرافن و نانوخوشه های منیزیم اکسید شدند که یک ابررسانای فوق العاده قدرتمند ایجاد می کند که در الکترونیک نوری استفاده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از فیز، این دانشمند ایرانی با استفاده از شبیه سازی کامپیوتری متوجه شد که این نانوساندویچ می تواند خواص ویژه ای در سنجش مولکولی و تصویربرداری زیستی داسته باشد.

شهسواری در مصاحبه خود گفت: این پروژه تحقیقاتی به محققان برای طراحی های سازه های هیبریدی دوبعدی و سه بعدی با استفاده از مولکول های فشرده شده کمک شایانی می کند.

وی افزود: در این تحقیق با استفاده از نیروهای وان دروالس موفق شدیم اجزای این نانوساندویچ را در کنار هم حفظ کنیم و این برای اولین بار است که یک مطالعه تئوری در این زمینه عملیاتی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع "نانوساندویچ" ابررسانا

اختراع "نانوساندویچ" ابررسانا