مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1395 ساعت 10:412017-02-28بين الملل

هادی محمدی: عراق و پیامدهای دو سفر


سفر مقامات آل سعود به عراق و یا سفر بارزانی به ترکیه و اقدامات اردوغان و بارزانی با هدف بی ثبات کردن عراق، ظرفیت سازی برای تنش های امنیتی، نظامی و سیاسی و پیچیده کردن بحران های تروریستی در منطقه و ایفای نقش در سناریوی ترامپ در عراق و سوریه و در قبال ایران، - طراحی شده اند.

گروه بین الملل خبرگزاری فارس"، هادی محمدی: شرایط و معادلات منطقه ای به نحوی است که هر یک از بازیگران در حال بهبود و یا ایجاد ظرفیت های جدید هستند تا در مراحل پیش رو، امکان امتیازگیری، نقش آفرینی جدید، بر هم زدن متغیرهای مؤثر و نهایتاً مدیریت معادلات قدرت در عرصه منطقه ای را مهیا کنند.

طبیعی است که اگر آمریکا در کمای انتخاباتی آمدن ترامپ، تا حدودی در عرصه بین المللی، کم تحرک و یا گاه بی تحرک شده، ولی به دلیل جایگاه گذشته در هژمونی منطقه ای، تدریجاً با برنامه و راهبرد جدیدی وارد میدان شود و لذا هم بازیگران شریک آمریکا و هم غیرشریک، باید برنامه های خود را با نوع رفتار و سناریوهای آمریکایی هماهنگ کنند و یا آن را در محاسبات خود لحاظ نمایند.

در بین رخدادهای سیاسی، امنیتی و نظامی غرب آسیا، دو سفر مرتبط با عراق، حائز اهمیت بوده و پیامدهای خود را در عراق و محیط پیرامونی به جای خواهند گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هادی محمدی: عراق و پیامدهای دو سفر

هادی محمدی: عراق و پیامدهای دو سفر