مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1395 ساعت 10:402017-02-28پزشكي

سازمان جهانی بهداشت فهرست 12 باکتری خطرناک را منتشر کرد


سازمان جهانی بهداشت (WHO) اسامی 12 عامل بیماری زای مقاوم به آنتی بیوتیک از رده باکتری ها را اعلام کرده که به علت مقاومت روز افزون به آنتی بیوتیک، - تهدید بزرگی برای سلامت بشر محسوب می شوند و نیازمند تولید "فوری" آنتی بیوتیک های جدید هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باکتری هایی که فهرست آنها منتشر شده بر اساس شدت عفونتی که ایجاد می کنند، قدرت سرایت و تعداد آنتی بیوتیک های موثر بر آنها انتخاب شده اند.

این باکتری ها طیف وسیعی از بیماری های عفونی از جمله عفونت خون، ریه، روده، دستگاه ادرار و مغز را ایجاد می کنند اما تعداد آنتی بیوتیک های موثر بر آنها روز به روز کمتر می شود و فهرست باکتری هایی که هیچ آنتی بیوتیکی بر آنها موثر نیست روز به روز طولانی تر می شود.

آمارها حاکیست در حال حاضر حدود 700 هزار نفر سالانه در سراسر دنیا بر اثر عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک جان خود را از دست می دهند و اگر اقدام فوری در این زمینه صورت نگیرد پیش بینی شده که این قبیل عفونت ها تا 2050 میلادی هر سال جان 10 میلیون انسان را خواهند گرفت.

از سال 1987 هیچ رده جدید آنتی بیوتیک تولید نشده و شرکت های داروسازی ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری برای تولید آنتی بیوتیک که فقط برای مدتی محدود مصرف می شود، داروهایی تولید کنند که بیماران برای مدت بیشتری مصرف می کنند مانند دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان جهانی بهداشت فهرست 12 باکتری خطرناک را منتشر کرد

سازمان جهانی بهداشت فهرست 12 باکتری خطرناک را منتشر کرد