مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1395 ساعت 09:562017-02-28پزشكي

کارشناس شنوایی شناسی مطرح کرد تصمیم نادرست وزارت بهداشت در ارائه سمعک


ک کارشناس شنوایی شناسی، چالش مهم حوزه شنوایی شناسی در کشورمان را تجویز سمعک عنوان کرد و گفت: سمعک کالا نیست و باید توسط شنوایی شناس در مراکز شنوایی تجویز و به بیمار ارائه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از"، محسن برجیان در ارتباط با ارائه سمعک گفت: مهم ترین چالشی که در حیطه شنوایی شناسی در کشور با آن روبه رو هستیم مقوله تجویز و ارائه سمعک است.

وی افزود: با توجه به آیین نامه تأسیس دفاتر شنوایی شناسی که تاکید شده ارائه و تجویز سمعک توسط کارشناسان شنوایی شناسی و همکاران ارشد و دکترا انجام شود، اما متاسفانه به تازگی از طرف وزارت بهداشت به دلیل دید کالایی به سمعک پروسه تجویز و ارائه سمعک از حیطه کار شنوایی شناس خارج شده است.

رییس انجمن علمی شنوایی شناسی شعبه استان چهارمحال بختیاری ادامه داد: تجویز سمعک یک پکیج خدماتی کاملا تخصصی و پیچیده است که توسط شنوایی شناس انجام می شود.

برجیان اظهار داشت: زمانی که فرد برای ارزیابی شنوایی به دفاتر کار شنوایی مراجعه می کند و متخصص شنوایی شناسی برای او تشخیص کاهش شنوایی و تجویز سمعک می دهد، هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ هزینه ای برای مددجو به صرفه تر است که از همان دفاتر کار شنوایی، سمعک خود را دریافت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس شنوایی شناسی مطرح کرد تصمیم نادرست وزارت بهداشت در ارائه سمعک

کارشناس شنوایی شناسی مطرح کرد تصمیم نادرست وزارت بهداشت در ارائه سمعک