مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1395 ساعت 07:052017-02-28پزشكي

انتشار سوپر باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها


سازمان جهانی بهداشت سه خانواده از باکتری ها را "بسیار خطرناک" ارزیابی کرد که اکثر عفونت های بسیار جدی در محیط های بیمارستانی از این نوع باکتری ها نشات می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و "سیما، چالش نگران کننده مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها، سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشت تا روز دوشنبه فهرستی از 12 خانواده از سوپرباکتری هایی را منتشر کند که برای از بین بردن آنها باید داروهای جدید تولید شود.

نهاد بهداشت و سلامت سازمان ملل متحد (سازمان جهانی بهداشت) که سالهاست برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری های عفونی درمان ناپذیر تلاش می کند، با انتشار فهرستی از 12 خانواده از سوپرباکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک های متداول، گفت : "این فهرست که در آن بر روی 12 خانواده از خطرناک ترین باکتری ها برای سلامت انسان تمرکز شده، با هدف تلاش برای جهت دادن و ارتقاء سطح تحقیق و توسعه داروهای آنتی بیوتیک جدید تهیه شده است.

"سازمان جهانی بهداشت در این تحقیق، سه خانواده از باکتری ها را "بسیار خطرناک" ارزیابی کرد که شامل "آسینتوباکتر"، "سودومونا Pseudomonas" و "آنتروباکتری ها" و مقاوم به جدیدترین انواع آنتی بیوتیک ها هستند و گفته می شود اکثر عفونت های بسیار جدی در محیط های بیمارستانی از این نوع باکتری ها نشات می گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار سوپر باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها

انتشار سوپر باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها