مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1395 ساعت 02:352017-02-27اقتصادي

خطر بازگشت نفت 30 دلاری در کمین اوپک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، معامله گران نفت در آمریکا با تکیه بر قیمت های فعلی نفت، در حال تخلیه مخازن ذخیره سازی نفت خام و فروش آنها هستند.

در پی اقداماتی از این دست تحلیلگران موسسه ال بی بی وی پیش بینی خود از قیمت نفت خام در پایان امسال را 5 دلار کاهش دادند و به 55 دلار بر هر بشکه رساندند.

- در شرایطی که قیمت نفت خام از ماه دسامبر سال گذشته تا کنون در محدوده بالای 50 دلار بر بشکه نوسان داشته است، اداره اطلاعات انرژی آمریکا قیمت نفت خام برنت در سال 2017 و 2018 را به ترتیب 55 و 57 دلار بر بشکه پیش بینی کرده و متوسط قیمت نفت خام آمریکا را نیز یک دلار کمتر از قیمت نفت برنت در نظر گرفته است.

این پیش بینی از قیمت نفت خام در حالی مطرح است که رشد روزافزون تولیدات نفت خام آمریکا که پیش از این تهدیدی برای توافق کاهش تولید به شمار می رفت، روزبه روز در حال گسترش است.

در چنین شرایطی به نظر می رسد توافق کاهش تولید اثرگذاری مورد انتظار برای ایجاد تعادل و افزایش قیمت در بازار نفت را نداشته باشد و از دیگر سو تولیدکنندگان شیل آمریکا با افزایش قدرت تولید، تبدیل به عامل جدید بر هم خوردن تعادل بازار شوند.

به این ترتیب به نظر می رسد نه تنها افزایش قیمت نفت در نتیجه کاهش تولیدات کشورهای عضو و غیرعضو اوپک رقم نخواهد خورد، بلکه با فشار ناشی از افزایش تولید و صادرات شیل آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بازگشت نفت 30 دلاری در کمین اوپک

خطر بازگشت نفت 30 دلاری در کمین اوپک