مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1395 ساعت 02:202017-02-27بين الملل

تلاش دو شرکت بزرگ آمریکایی برای ساخت "قوی ترین مغز"


الون ماسک رییس کمپانی تسلا و برایان جانسون رییس کمپانی کرنل اعلام کرده اند که به زودی فناوری هایی برای بهبود عملکرد مغز انسان عرضه خواهند کرد.

- تلاش دو شرکت بزرگ آمریکایی برای ساخت "قوی ترین مغز" الون ماسک رییس کمپانی تسلا و برایان جانسون رییس کمپانی کرنل اعلام کرده اند که به زودی فناوری هایی برای بهبود عملکرد مغز انسان عرضه خواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ردیت، در این فناوری که شبکه عصبی توری نام دارد یک تراشه که توانایی یادگیری و رشد به همراه مغز انسان را داشته باشد در مغز کاشته می شود.

این فناوری به مغز انسان قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت و همکاری و در آینده تلفیق با سیستم های هوش مصنوعی را خواهد داد.

ماسک اعلام کرده است این فناوری کارآیی مغز را بهبود می دهد و می توان گفت "قوی ترین مغزی که می تواند وجود داشته باشد را به وجود خواهد آورد".

کمپانی تسلا تنها شرکتی نیست که در این زمینه فعالیت می کند و در حال حاضر شرکت هایی نظیر کرنل با مدیریت برایان جانسون نیز در این زمینه فعالیت می کنند.

فعالیت های کرنل محدود به ساخت یک تراشه نیست و این شرکت قصد دارد یک ایمپلنت مغزی طراحی کند که بیماری های عصبی نظیر آلزایمر، ای ال اس و پارکینسون را درمان کرده و به جای بخش های آسیب دیده در مغز فرمان بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش دو شرکت بزرگ آمریکایی برای ساخت "قوی ترین مغز"

تلاش دو شرکت بزرگ آمریکایی برای ساخت "قوی ترین مغز"