مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1395 ساعت 00:502017-02-27اقتصادي

ذخایر ارزی بانک های سعودی10میلیارددلارکاهش یافت


نشریه پرشمارگان الرای کویت با انتشار گزارشی به شرایط رو به افول فعالیت بانک ها در عربستان سعودی اشاره کرد و از کاهش سپرده های موجود در این بانک ها در سال 2016 خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، نشریه کویتی الرای در این گزارش نوشت: سپرده های بانکی در عربستان سعودی در مقایسه با سال گذشته 24 درصد نزدیک به 10 میلیارد دلار کاهش یافته است .

الرای افزود: دلیل کاهش سپرده های بانک های عربستان روند نزولی ذخایر ارزی موجود در نزد دولت عربستان سعودی است که ریزش 62 درصدی به همراه داشته است .

همچنین از دیگر دلایل کاهش ذخایر ارزی نهادهای دولتی در عربستان سعودی کمبود منابع مالی به دلیل کسری بودجه و نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی است که ضربات جبران ناپذیری را به اقتصاد سعودی ها وارد کرده است .

این شرایط بغرنج برای سعودی در حالی است که این کشور به همراه دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس به دنبال اعمال قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده هستند اقدامات دولت ریاض طی یکسال اخیر از جمله کم کردن حقوق اعضای مجلس مشورتی و وزیران، پرداخت حقوق طبق تاریخ میلادی و افزایش هزینه حج عمره نشان می دهد بحران اقتصادی بر آسمان عربستان سایه افکنده است.

به عقیده کارشناسان، تشدید اختلاف ها میان شاهزاده های سعودی و نبود ثبات مدیریتی در این کشور روز به روز بر شرایط نامناسب ابن کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر ارزی بانک های سعودی10میلیارددلارکاهش یافت

ذخایر ارزی بانک های سعودی10میلیارددلارکاهش یافت