مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 15:402017-02-26سياسي

بوم ها آخرین خاکریزهای هویت ما هستند


معاون صنایع دستی سازمان میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در نوروز ایران قبله عالم است و کسی که در این ایام سفر خارج را بر بوم گردی ترجیح می دهد روح نوروز را درک نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"؛ بهمن نامور مطلق در نخستین گردهمایی مدیران اقامتگاه های بوم گردی افزود: ریشه لغوی کلمه بوم گردی در زبان انگلیسی واژه اکولوژ (ecolog) معادل طبیعت گردی است، اما بوم گردی تعریف تازه ای از این واژه به دست داده است.

وی گفت: بوم گردان جست و جوگران هویت هستند؛ هویتی که در شهرها گم شده است و تنها پناهگاه هویت ما بوم ها هستند.

نامور مطلق با اشاره به اینکه بوم ها آخرین خاکریزهای هویت ما هستند که باید حفظ شوند افزود: بوم گردی به معنای رجعت در تاریخ نیست.

وی گفت: بوم گردی از گذشته با نگاه به آینده استفاده می کند و طبیعت محور نیست و هر چند طبیعت در آن هست اما از طبیعت گردی فراتر می رود.

نامور مطلق در این گردهمایی که در محل سازمان میرات فرهنگی برگزار شد افزود: هدف از بوم گردی فقط دیدن طبیعت نیست بلکه شرایط را برای دیدن دیگر اقوام، هنرها، سنت ها و آیین های آن ها فراهم می کند.

وی حفظ حیات انسانی را از حفظ حیات وحش مهم تر دانست و گفت: انسان گردی و طبیعت گردی بعد از بوم گردی است و نباید با احداث اقامتگاه ها، این مناطق از نظر آداب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوم ها آخرین خاکریزهای هویت ما هستند

بوم ها آخرین خاکریزهای هویت ما هستند