مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 15:352017-02-26سياسي

ترجمه غزلیات حافظ به زبان مجاری


مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت: گزیده ای از غزلیات حافظ شیرازی به زبان مجاری ترجمه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، هاشم مظاهری زاده، توجه به ترجمه گزیده ای از اشعار حافظ را در راستای تلاش برای توسعه تبادلات فرهنگی بین ایران و مجارستان ارزیابی کرد.

مظاهری زاده گفت: تاثیر حافظ، به عنوان یکی از شاعران بلندآوازه ایران، نه تنها بین فارسی زبانان بلکه در دنیا قابل مشاهده است و گواه آن، نفوذ اشعار حافظ بین سایر ملت ها و جذب مشتاقان فراوانی از دیگر کشورها است.

مردمی که برخی از آنها حتی فارسی زبان نبوده و تنها به واسطه ترجمه اشعار حافظ در زمره پیروان و علاقمندان این شاعر قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه امروز حافظ شخصیتی جهانی و از شناخته شده ترین شاعران جهان محسوب می شود، گفت: ترجمه اشعار این شاعر بزرگ به زبان های مختلف و معرفی حافظ توسط علاقمندان، اقدامی نیست که امروز یا دیروز اجرایی شده باشد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز، خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی را نمادی ملی و گوهری گران بها در شعر و ادب فارسی دانست و افزود: این شاعر توانمند علاوه بر اینکه توانسته شهرتی جهانی پیدا کند، جایگاه شیراز را نیز به عنوان شهری ادیب پرور تثبیت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترجمه غزلیات حافظ به زبان مجاری

ترجمه غزلیات حافظ به زبان مجاری