مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 15:102017-02-26فرهنگي

صنایع دستی باید در تمام ابعاد فضای شهر نمود پیدا کند


مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر لزوم استفاده از صنایع دستی در فضاهای شهری تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی آبدار در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی سفال و سرامیک در خانه فرهنگ که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: استفاده از صنایع دستی در فضاهای شهری از جمله پیاده راه ها، میادین و همچنین برای تزیین ایستگاه های مترو در نهادینه شدن استفاده از این آثار هنری در بین عموم مردم و معرفی آنها نقش موثری دارد.

وی خاطر نشان کرد: برای ورود صنایع دستی به زندگی مردم باید تلاش کنیم تا هر چه بیشتر این صنعت و هنر در معرض دید عموم قرار گیرد.

هنرمندان نیاز به حمایت برای تقویت استعدادهای خود دارند و باید تلاش کرد تا امکانات و شرایط برای بروز و ظهور این ظرفیت های بالقوه فراهم شود.

آبدار بیان کرد: اگر خواستار حضور پررنگتر صنایع دستی در سبد کالای مردم هستیم باید در پی کاربردی تر کردن صنایع دستی با تغییر طراحی و تلفیق طرح های سنتی و مدرن باشیم، تا علاوه بر حفظ و ادامه حیات هنرهای سنتی گام مهمی در ایجاد اشتغال برداشته شود.

وی افزود: صنایع دستی بازگوکننده خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی است که این خود عاملی مهم برای جذب گردشگر است از این رو حمایت از صنایع دستی به توسعه گردشگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی باید در تمام ابعاد فضای شهر نمود پیدا کند

صنایع دستی باید در تمام ابعاد فضای شهر نمود پیدا کند