مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 13:102017-02-26دانش

خودروها منشأ 85 درصد آلودگی هوای تهران/احداث ایستگاه های شارژ برقی در تهران


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه 85 درصد از آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک مانند خودروها و موتورسیکلت ها است، گفت: در حال حاضر یک میلیون موتورسیکلت در تهران موجود است که هر کدام از آنها به اندازه چهار خودرو موجب آلودگی هوا شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر وحیدحسینی روز یکشنبه، 8 اسفندماه در سمینار نقش خودروها در آلودگی هوا که در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید چرخه زیست محیطی فناوری هایی که در کشور ارائه می شود، مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: بر اساس داده های به دست آمده از ایستگاه های پایش هوا در شهر تهران، یک سوم روزهای سال هوا ناسالم بوده است.

وی با بیان این که این شرایط از 10 سال قبل تاکنون حاکم است، اظهار کرد: در سالیان قبل خودروها فاقد استاندارد یورو 2 تا 4 بودند، ضمن آنکه گرمایش منازل مسکونی از طریق نفت و دیزل تامین می شد و در حال حاضر خودروها دارای استانداردهای یورو 2 هستند و گاز طبیعی منبع گرمایش منازل شده است ولی علی رغم این اقدامات ما همچنان در هوای ناسالم زندگی می کنیم.

حسینی با اشاره به مطالعات انجام شده در زمینه آلودگی های زیست محیطی و هوا، یادآور شد: در سال 1381، 162 روز هوای ناسالم به دلیل انتشار گاز مونواکسید کربن داشتیم که این تعداد روز ناسالم در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروها منشأ 85 درصد آلودگی هوای تهران/احداث ایستگاه های شارژ برقی در تهران

خودروها منشأ 85 درصد آلودگی هوای تهران/احداث ایستگاه های شارژ برقی در تهران