مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 12:402017-02-26فناوري

حفره امنیتی خانمان برانداز اینترنتی شناسایی شد


محققان گوگل موفق به شناسایی بی سابقه ترین مورد نشت اطلاعات در وب در سال 2017 شده اند که نتیجه آن ضرورت تغییر تمامی کلمات عبور مورد استفاده کاربران سایت های اینترنتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از فوربس، مشکل یادشده تا بدان حد جدی است که باعث افشای بسیاری از کلمات عبور مورد استفاده کاربران، پیام های خصوصی آنها و دیگر اطلاعات حساس ارسالی کاربران در بسیاری از وب سایت های اینترنتی می شود.

از جمله سایت هایی که اطلاعات خصوصی کاربرانش به همین علت در معرض خطر قرار گرفته می توان به اوبر، فیت بیت و OKCupid اشاره کرد.

مشکل یادشده که توسط برخی محققان امنیتی کلودبلید نام گرفته ناشی از یک آسیب پذیری در کدهای مورد استفاده شرکت وب مشهور کلودفلیر است و البته بی شباهت به آسیب پذیری مشهور هارت بلید یا خون ریزی قلب در سال 2015 نیست.

البته این بار تعداد سرورهایی که اطلاعات کاربران از آنها سرقت شده بسیار بیشتر است.

آسیب پذیری یاد شده باعث شده سرورهایی که وظیفه میزبانی بیش از دو میلیون وب سایت را بر عهده دارند اطلاعاتی را به طور تصادفی در فضای مجازی نشت دهند.

مشکل مذکور زمانی تشدید می شود که بدانیم برخی موتور جستجوهایی که این نوع اطلاعات را در cache خود ذخیره می کنند هم می توانند عامل نشت این اطلاعات باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفره امنیتی خانمان برانداز اینترنتی شناسایی شد

حفره امنیتی خانمان برانداز اینترنتی شناسایی شد