مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 09:252017-02-26اقتصادي

رها سازی 10 میلیون متر مکعب آب سد زولا به دریاچه ارومیه


آب سد مخزنی زولای سلماس به پیکره دریاچه ارومیه رسید - خبرگزاری صداوسیما" مرکزآذربایجان غربی،10 میلیون متر مکعب آب سد زولای این شهرستان که قرار است تا پنجشنبه هفته آینده با هدف کمک به احیای دریاچه به پیکره آبی دریاچه ارومیه رها سازی شدمیزان آب ذخیره شده پشت سد زولا 38 میلیون متر مکعب است واین رهاسازی در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی رودخانه و تالاب های شمالی حوزه این دریاچه انجام شده است.

پس از تلاش کارشناسان و مسئولان مرتبط، 27 طرح اجرایی برای احیای دریاچه ارومیه به تصویب هیات وزیران رسید که یکی از آنها، رها کردن آب سدهای اقماری به سمت دریاچه ارومیه بود.

سد مخزنی زولا در 15 کیلومتری شهرستان سلماس بر روی رودخانه زولا چای واقع شده است که این سد از نوع خاکی و با طول تاج 323 متر با هدف تامین آب 9 هزار و 272 هکتار از اراضی کشاورزی و آب شرب و صنعتی شهرهای سلماس و تازه شهر در فروردین سال 89 به بهره برداری رسید.

دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه شور جهان است که در 20 سال گذشته با بحران شدید کم آبی مواجه شده وعملیات رهاسازی آب از سد مخزنی زولا سلماس بر پیکره این دریاچه طی امسال و سال گذشته 20 میلیون متر مکعب بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رها سازی 10 میلیون متر مکعب آب سد زولا به دریاچه ارومیه

رها سازی 10 میلیون متر مکعب آب سد زولا به دریاچه ارومیه