مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 09:252017-02-26بين الملل

جزییات طرح های تجزیه طلبانه جدید اقلیم کردستان عراق


در حالی که عملیات نیروهای دولتی و مردمی عراق برای آزادسازی کامل شهر موصل از اشغال داعش ادامه دارد، برخی گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای وابسته به اقلیم کردستان عراق برنامه های دیگری را در سر داشته و تمایل به استفاده از موصل به عنوان ابزاری برای فشار به بغداد دارند.

- این نخستین بار نیست که چنین طرح هایی از سوی اقلیم مطرح شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی به بررسی وضعیت فعلی عملیات علیه داعش در موصل پرداخته و می نویسد سران اقلیم کردستان عراق می خواهند از مناطقی که توسط نیروهای وابسته به خودشان در عملیات موصل آزاد می شود، به عنوان ابزاری برای چانه زنی در مقابل دولت مرکزی عراق استفاده کرده و زمینه جدایی از بغداد را فراهم سازند.

به نوشته این روزنامه، به موازات ادامه پیشروی نیروهای عراقی به سمت مناطق غربی موصل، اکنون توجه بسیاری معطوف به این شده که پس از شکست کامل داعش، وضعیت شمال عراق به چه صورتی خواهد بود.

وزرای اقلیم خودمختار کردستان عراق بر این باورند که یکی از گزینه ها، پس دادن مناطق آزاد شده توسط نیروهای پیشمرگه به دولت بغداد، در ازای کسب استقلال اقلیم کردستان است.

فلاح مصطفی، وزیر خارجه اقلیم کردستان عراق در همین زمینه اظهار داشت اگرچه ائتلاف موصل، متشکل از نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح های تجزیه طلبانه جدید اقلیم کردستان عراق

جزییات طرح های تجزیه طلبانه جدید اقلیم کردستان عراق