مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 09:202017-02-26اقتصادي

شعله هیجانات ضدچینی در مالزی زبانه کشید


نخست وزیر سابق و تاثیرگذار مالزی، ماهاتیر محمد، دعوایی را با یکی از سلاطین قدرتمند این کشور در قالب مجادلات فزاینده ای بر سر یک پروژه ملکی بزرگ شروع کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از اتاق تهران، فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: نخست وزیر سابق و تاثیرگذار مالزی، ماهاتیر محمد، دعوایی را با یکی از سلاطین قدرتمند این کشور در قالب مجادلات فزاینده ای بر سر یک پروژه ملکی بزرگ شروع کرده است.

این اتفاق آخرین واکنش منفی یک کشور علیه سرمایه گذاری خارجی چین به شمار می رود.

ماهاتیر محمد با تکرار مقاومتی که در استرالیا در برابر سرمایه گذاری های خارجی چین در زمینه مزارع کشاورزی، زیرساخت های اساسی و مسکن انجام شد، به پروژه 38 میلیارد دلاری فارست سیتی حمله کرده است.

این پروژه توسعه مسکن به مساحت 14 کیلومتر مربع در مناطق جنوبی مالزی انجام می شود و ماهاتیر محمد آن را جزیره خارجی نامیده است.

این اظهارنظر که در وبلاگ شخصی ماهاتیر محمد نوشته شد و در یک سخنرانی در جمع حامیان سیاسی او نیز تکرار شد، نجیب رزاق، نخست وزیر فعلی مالزی، را به دلیل سیاست های او در قبال سرمایه گذاری چین در سومین اقتصاد بزرگ جنوب شرقی آسیا هدف گرفته است.

ماهاتیر محمد 91 ساله، مشاور سابق نجیب رزاق که اکنون به یکی از منتقدان او تبدیل شده، در وبلاگش نوشت: قسمت اعظم باارزش تری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعله هیجانات ضدچینی در مالزی زبانه کشید

شعله هیجانات ضدچینی در مالزی زبانه کشید