مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 09:202017-02-26فناوري

افزایش حملات باج افزاری


حملات باج افزاری هفته های اخیر نشان می دهد که مهاجمان با سوءاستفاده از نسخه های آسیب پذیر سرویس Remote Desktop و یا رمز عبور ضعیف وارد سرور می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هفته های اخیر گزارشات متعددی از حمله باج افزارها به سرورهای ویندوزی در کشور منتشر شده و بدین منظور توصیه شده که ضمن مسدود کردن سرویس های غیرضروری remote desktop روی شبکه اینترنت، نسبت به انتخاب رمزهای عبور مناسب و به روزرسانی سیستم های عامل اقدام شود.

با توجه به اطلاعیه مرکز مدیریت امداد و هماهنگ عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر)، در بررسی های فنی نشان داده که در این حملات مهاجمان با سواستفاده از دسترسی های حفاطت نشده به سرویس Remote Desktop ویندوز (پروتکل RDP)، وارد شده و با انتقال فایل باج افزار اقدام به رمزگزاری فایل های سرور می کند.

به منظور جلوگیری از وقوع این حملات لازم است ضمن مسدود کردن سرویس های غیر ضروری remote desktop بر روی شبکه اینترنت، نسبت به انتخاب رمزهای عبور مناسب و به روز رسانی سیستم های عامل اقدام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روند کار باج افزارها به گونه ای است که هکرها و ویروس نویس ها اطلاعات کامپیوتر شما را کدگذاری می کنند، به نحوی که به اطلاعات دسترسی ندارید و به شما پیام می دهند که اگر می خواهید کد اطلاعاتتان برداشته شود، باید پول بپردازید، درواقع برای بازگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حملات باج افزاری

افزایش حملات باج افزاری