مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 15:252017-02-25بين الملل

کارشناسان ادعای ترامپ درباره برتری اتمی روسیه را رد می کنند


دونالد ترامپ اعلام کرده که زرادخانه ی اتمی روسیه از ایالات متحده نیرومندتر است و آمریکا باید این عقب ماندگی را جبران کند.

کارشناسان نظامی این ادعا را رد می کنند و می گویند موضوع فقط بر سر شمار کلاهک های اتمی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شماری از کارشناسان نظامی مخالفت خود را با اظهارات اخیر دونالد ترامپ مبنی بر برتری تسلیحات اتمی روسیه نسبت به ایالات متحده آمریکا اعلام کردند.

رییس جمهوری آمریکا اخیرا گفته بود که ارتش ایالات متحده را این خطر تهدید می کند که در مقایسه با زرادخانه ی اتمی روسیه دچار عقب ماندگی شود.

اما کارشناسان نظامی روز جمعه از برتری فنی سیستم های حامل آمریکا سخن گفتند که به راحتی می تواند برتری عددی کلاهک های اتمی روسیه را جبران کند.

"ادعای غیرقابل فهم" استفن شوارتس، ناشر پیشین مجله تخصصی "بولتن علوم اتمی" گفت که برای او و بسیاری از همکارانش این ادعای ترامپ قابل فهم نیست که آمریکا در زمینه تسلیحات اتمی از کشوری عقب افتاده است.

هانس کریستنسن از "فدراسیون علوم آمریکا" نیز تصریح کرد که ظاهرا باید ظرفیت های اتمی ایالات متحده آمریکا را برای دونالد ترامپ توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدویچه وله، ترامپ روز پنجشنبه در گفت وگویی با خبرگزاری رویترز از لزوم گسترش زرادخانه ی اتمی ایالات متحده سخن گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان ادعای ترامپ درباره برتری اتمی روسیه را رد می کنند

کارشناسان ادعای ترامپ درباره برتری اتمی روسیه را رد می کنند