مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 14:002017-02-25بين الملل

هشدار گوترش به رییس جمهور بروندی که به دنبال چهارمین دوره ریاست است


دبیرکل سازمان ملل به رییس جمهور بروندی که به دنبال چهارمین دوره ریاست جمهوری است، هشدار داد که چنین اقدامی باعث تعمیق بحران در این کشور آفریقایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اظهارات اخیر پیر انکرون زیزا، رییس جمهور بروندی که از سال 2005 در قدرت به سر می برد، هشدار داد.

و در اظهاراتی تمایل خود را برای حضور در چهارمین دوره ریاست جمهوری ابراز کرده است.

وی در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد، هرگونه تلاش رییس جمهور بروندی برای دستیابی به چهارمین دوره ریاست جمهوری با توجه به شرایط کنونی باعث گسترش بحران و زیر سوال رفتن تلاش ها برای یافتن یک راه حل پایدار می شود.

در آوریل 2015 انکرون زیزا در یک تصمیم مناقشه آمیز اعلام کرد که خواستار ادامه حضورش در قدرت در سومین دوره ریاست جمهوری است و برای سومین دور متوالی رییس جمهور بروندی شد که به گفته منتقدان "غیرقانونی" بود.

وی باعث بروز درگیری در این کشور شد.

در این سال صدها هزار نفر بر اثر درگیری های خشونت آمیز در بروندی پس از تصمیم انکرون زیزا کشته شدند و بیش از 385 هزار نفر از این کشور فرار کردند.

همچنین گوترش نگرانی خود را درباره افزایش رو به رشد نفوذ گروه شبه نظامی وابسته به حزب حاکم به نام "ایمبونراکوره" اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار گوترش به رییس جمهور بروندی که به دنبال چهارمین دوره ریاست است

هشدار گوترش به رییس جمهور بروندی که به دنبال چهارمین دوره ریاست است