مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 13:402017-02-25پزشكي

پرستاری جزو 5 رشته اول کشور شده است


مدیر کل دفتر توانمندسازی ارتقاء و بهره وری سرمایه های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: رشته پرستاری که چندین سال پیش جزو 30 رشته اول بود، - در حال حاضر جزو 5 تا 7 رشته اول کشور محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"؛ علی دادگری با بیان این مطلب افزود: دلیل ارتقای این رشته علاوه بر ضمانت شغلی، بالارفتن سطح آگاهی و شناخت جامعه و مردم نسبت به این حرفه است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 50 استاد تمام رشته پرستاری در کشور داریم که پیش بینی می شود این رقم تا 5 سال آینده دو برابر شود.

وی با اشاره به توجه ویژه به آموزش ارتباط مطلوب پرستار با بیمار در دانشکده های پرستاری افزود: برای خدمت رسانی هر چه مطلوب تر به بیمار هم اکنون بحث آموزش نحوه ارتباط پرستار با بیمار جزو نخستین دروس رشته پرستاری است و به صورت علمی به نحوه برقراری این ارتباط پرداخته می شود و حتی در مورد قرار گرفتن دست پرستار هنگامی که بر بالین بیمار قرار می گیرد و نحوه صحبت کردن با بیمار نیز آموزش داده می شود.

وی همچنین با اشاره به نیاز کشور به ورود مردان به حرفه پرستاری گفت: اگر چه ماهیت کار پرستاری با عشق، لطافت و مهر که بیشتر در زنان تبلور می یابد، همراه است و همین امر این تصور را در تمام دنیا و حتی در جوامع غربی هم بوجود آورده است که پرستاری حرفه ای زنانه اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرستاری جزو 5 رشته اول کشور شده است

پرستاری جزو 5 رشته اول کشور شده است