مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 12:252017-02-25پزشكي

سوختگی پای نوزاد بر اثر خطای پزشکی


هنوز چند روز از انتشار خبر برداشته شدن کلیه خانم اصفهانی به جای کیست در یک خطای پزشکی نگذشته بود که خبر رسید در یکی از بیمارستان های تهران پای نوزادی بر اثر سهل انگاری پرستار و کادر درمانی دچار سوختگی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاعتماد، پرستاری که برای تزریق سرم به او بالای سرش حاضر شد هنگام رگ گیری آنژیوکت را از رگ خارج کرد و مواد سرم زیر پوست تزریق و باعث ایجاد نکروز شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره این خبر گفت: مشاوره های تخصصی نوزادان، عفونی، ارتوپدی و جراحی پلاستیک برای نوزاد انجام شده و خوشبختانه این ضایعه، عوارض استخوانی، تاندونی و عفونی نداشته است و طی بازرسی به عمل آمده حال عمومی نوزاد خوب، هوشیاری کامل، تنفس طبیعی، علایم حیاتی نرمال، فاقد تب بوده و ضایعه موجود کوچک تر شده و فاقد علایم عفونی است.

سید سجاد رضوی افزود: با توجه به اینکه معمولا کلسیم و آنتی بیوتیک را از طریق سرم به نوزاد تجویز می کنند خارج شدن آنژیوکت باعث نشت سرم محتوی این مواد زیر جلد نوزاد شده و عارضه زیر جلدی نکروز را ایجاد کرده که تا دو هفته دیگر بهبود می یابد.

همچنین دکتر سید حسن هاشمی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه نهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس گفت: از همه همکارانی که برای احیای این نوزاد زحمت کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوختگی پای نوزاد بر اثر خطای پزشکی

سوختگی پای نوزاد بر اثر خطای پزشکی