مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 12:152017-02-25پزشكي

شناسایی 7 ویروس ناشناخته بیماری های زنبور عسل در کشور


رییس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: از سال 90 تمرکز روی بیماری های ویروسی زنبور عسل از اولویت های مهم این بخش بوده و موفق به شناسایی 7 ویروس در کشور شدیم که تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مجتبی محرمی با اشاره به همکاری شایسته بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی با مراکز تحقیقاتی سطح کشور، اظهار کرد: در این راستا همکاری علمی و فنی خوبی از سوی موسسه رازی با مراکز تحقیقاتی و زنبورداران کشور در قالب مشاوره و راهنمایی برای رفع مشکلات آنان وجود دارد.

رییس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی، افزود: حاصل این فعالیت های پژوهشی به صورت مقالات علمی در نشریات علمی- پژوهشی به چاپ می رسد.

وی تصریح کرد: از سال 90 تمرکز روی بیماری های ویروسی زنبور عسل از اولویت های مهم این بخش بوده و موفق به شناسایی 7 ویروس در کشور شدیم که تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته بود.

دکتر محرمی خاطرنشان کرد: فقدان توان علمی و فنی بالا در دیگر آزمایشگاه ها از مهمترین دلایلی است که موجب عدم شناسایی این ویروس ها در کشور شده بود، در همین راستا این بخش از سال 1390 در موسسه رازی ایجاد شد و اک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 7 ویروس ناشناخته بیماری های زنبور عسل در کشور

شناسایی 7 ویروس ناشناخته بیماری های زنبور عسل در کشور