مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 12:052017-02-25پزشكي

درمان بیماریهابابررسی ژنتیک افراد


دبیر علمی اجرایی نخستین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران با اشاره به اینکه در تشخیص و درمان بیماری ها باید روش های متفاوتی را بر اساس سقف در نظر بگیریم، گفت: با بررسی ژنتیک بیماران می توان برای هر فرد داروی مخصوص خودش را تجویز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، سیدمسعود هوشمند دبیر علمی اجرایی نخستین کنگره بین المللی پزشکی شخصی در حاشیه اولین کنگره پزشکی شخصی ایران در جمع خبرنگاران گفت: هدف پزشکی شخصی بررسی ژنوم افراد و تشخیص و تجویز داروها بر اساس نوع ژنتیک آنها است.

وی افزود: از آنجا که داروهای مختلف عوارض متفاوتی دارند و یا حتی ممکن است در روند بیماری افراد تاثیری نداشته باشند و فقط هزینه های سنگینی را به بیماران تحمیل کند، لازم است برای هر فرد داروی مخصوص به آن بیماری تجویز شود.

هوشمند توضیح داد: به طور مثال ممکن است در افرادی که ژنتیک سالم ندارند، استفاده از شربت تریاک باعث مرگ آنها شود که اگر یک طبقه بندی از ژنوم افراد در اختیار پزشکان باشد، از بروز چنین حوادثی پیشگیری خواهد شد.

وی افزود: شیوع بیماری های ژنتیکی، یک به دو هزار نفر در سال اعلام می شود، اما باید توجه داشت که بیماری هایی مانند سرطان، آسم و آلزایمر شیوع بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماریهابابررسی ژنتیک افراد

درمان بیماریهابابررسی ژنتیک افراد