مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 11:202017-02-25اقتصادي

کاهش شمار مهاجران به روسیه


وزارت کشور روسیه تعداد شهروندان خارجی را که در سال 2016 به عنوان مهاجر وارد روسیه شده اند 16 میلیون و 300 هزار نفر اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا از وستی، بر این اساس شمار مهاجران در روسیه در سال 2016 میلادی بیش از 6 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2015 میلادی کاهش یافته است.

همچنین آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت دولتی روسیه اعلام کرد، در یکسال گذشته حدود یک میلیون و 300 هزار نفر مهاجر بطور غیر قانونی وارد روسیه شده اند.

دولت روسیه ورود شهروندان قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان را بدون نیاز به دریافت مجوز کار در این کشور امکانپذیر کرده است اما بقیه مهاجران موظف هستند تا علاوه بر دریافت ویزای کاری، مجوز کار نیز دریافت کنند.

بحران اقتصادی در روسیه در پی تحریم های بین المللی از جمله عواملی است که باعث کاهش روند مهاجرت به روسیه شده است اما پیش بینی می شود که در سال 2017 میلادی با توجه به رشد شاخص های اقتصادی روسیه، مجددا سیل مهاجران به این کشور سرازیر شود.

اکثر مهاجران خارجی را در روسیه اتباع کشورهای آسیای میانه تشکیل می دهند.

دولت روسیه برنامه های متعددی را در دست اجرا دارد تا بتواند متخصصان و دانشجویان خارجی را پس از اتمام تحصیلات، در این کشور جذب بازار کار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شمار مهاجران به روسیه

کاهش شمار مهاجران به روسیه