مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 20:202017-02-24اقتصادي

فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشترین متقاضیان کار


توانمندی نیروی کار و داشتن مهارت لازم در ورود به بازار کار موثر است.

- عیسی منصوری در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم انطباق آموزشها با نیازهای بازار کار گفت: امروز نیاز به آموزشهای مهارتی بیش از گذشته احساس می شود و توانمندی نیروی انسانی و توجه به آموزه های مهارتی در ورود به بازار کار موثر است از این رو سازمانهایی مثل فنی و حرفه ای باید در قالب سازمانهای توسعه ای پیش بروند و آموزشهای مهارتی را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین متقاضیان کار را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که باید وارد بازار کار شوند، در غیر این صورت یا در بخش هایی که در آن تخصصی ندارند سرمایه گذاری می کنند و شکست می خورند و یا از کشور خارج می شوند.

معاون اشتغال وزارت کار نبود انطباق بین نیروهای ماهر و نیاز صنایع را از جمله مشکلات اشتغال برشمرد و گفت: بررسی آخرین آمارها از ریزش میزان اشتغال کشور از بخش صنعت به خدمات حکایت دارد که نشان می دهد اشتغال در بخش خدمات در حال رشد است.

منصوری در ادامه درباره طراحی نظام جامع اطلاعات بازار کار اظهار کرد: شکل گیری نظام جامع اطلاعات بازار کار از ابتدای امسال آغاز شده و هم اکنون در مرحله طراحی و پیاده سازی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشترین متقاضیان کار

فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشترین متقاضیان کار