مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 19:252017-02-24اقتصادي

ورود به سال 96 با 9 میلیون تن گندم مازاد


معاون شرکت بازرگانی دولتی از وفور تولید و ذخایر کشور از گندم خبر داد و گفت: برای شب عید و حتی سال آینده هیچ مشکلی برای تأمین گندم، آرد و نام وجود ندارد؛ - به گونه ای که ورود به سال آینده با 9 میلیون تن گندم مازاد خریداری شده از کشاورزان همراه خواهد بود.

حسن عباسی معروفان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی امسال بیش از 14 میلیون تن گندم تولید شد که رکورد بی سابقه ای طی سال های اخیر به شمار می رفت که از این میزان شرکت بازرگانی دولتی توانست 11 میلیون و 524 هزار تن گندم را از 31 استان کشور خریداری کند که البته مابقی آن نیز به عنوان بذر و خودمصرفی نزد کشاورزان باقی مانده است.

وی در خصوص کیفیت گندم های تولید و خریداری شده افزود: گندم های تولید شده از ارقام مختلف در کشور با کیفیت های بالا، متوسط و پایین از نظر میزان پروتیین و گلوتن بوده است که البته گندم های خریداری شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی عمدتا جزو گندم های با کیفیت بالا بوده است و براساس تست و آزمایش های انجام شده کیفیت محصول خریداری شده امسال بسیار بهتر و مطلوب تر از سال گذشته بوده است.

عباسی معروفان ادامه داد: در سال گذشته با بیش از پنج میلیون و 600 هزار تن موجودی و ذخیره در انبارهای کشور وارد سال 1395 شدیم و امسال با توجه به ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود به سال 96 با 9 میلیون تن گندم مازاد

ورود به سال 96 با 9 میلیون تن گندم مازاد