مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 18:052017-02-24اقتصادي

ظرفیت خوب بنادر اروند کنار و چوئبده برای تجارت کالا


مشکل اصلی بنادر اروند کنار و چوئبده نداشتن مجوز کالای تجاری است در حالی که هر دو بندر جزو بنادر صادراتی استان خوزستان محسوب می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما "؛ رضا صفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) با بیان اینکه ورود کالای ملوانی به بنادر اروندکنار و چوئبده آزاد است گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان خدماتی است و هر آنچه که با ترخیص کالا باشد برعهده سازمان های دیگر است.

وی ادامه داد: مجوز واردات کالای بندر تجاری باید از سوی گمرک ایران صادر شود و اگر قرار است این دو بندر به محدوده منطقه آزاد اروند الحاق شوند با سازمان منطقه آزاد اروند است.

صفاری در پاسخ به گله مندی برخی تجار که معتقدند امکانات زیربنایی در این دو بندر وجود ندارد ، خاطر نشان کرد: امکاناتی که این دو بندر دارند جوابگوی صادرات کالا است.

وی افزود: در این دو بندر بارانداز، انبار و اسکله های شناور وجود دارد و قبلا یک اسکله شناور کوچک 100 تنی در بندر اروندکنار وجود داشت و اکنون دو شناور 500 تنی برای این بندر فراهم شده است.

صفاری تصریح کرد: لنج هایی که در بندر اروند کنار پهلو می گیرد 500 تنی است و وجود دو اسکله 500 تنی جوابگوی نیازهای فعالان این عرصه است، همچنین یک انبار هزار متری و بارانداز در بندر ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت خوب بنادر اروند کنار و چوئبده برای تجارت کالا

ظرفیت خوب بنادر اروند کنار و چوئبده برای تجارت کالا