مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 17:052017-02-24سياسي

تغییر مثبت موقعیت بین المللی ایران بعد از اجرای برجام


معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: موقعیت جمهوری اسلامی در بعد سیاست خارجی، پس از برجام تغییر مثبت و چشمگیری یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خراسان رضوی خبرگزاری صدا و سیما"، سیدعباس عراقچی، در نشست اعضای خانه احزاب خراسان رضوی در مشهد افزود: تا قبل از برجام همه دنیا علیه ایران و در کنار آمریکا بودند اما پس از این توافق بین المللی، همه کشورهای دنیا در کنار برجام و علیه آمریکا هستند.

او افزود: هم اکنون،جمهوری اسلامی ایران در جایگاه یکی از قدرتهای تاثیرگذار در دنیا شناخته می شود.

معاون وزیر امور خارجه گفت: نقش و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران پس از این قرارداد چنان تغییر کرده است که شورای امنیت از ایران به عنوان ضامن صلح در منطقه و در جریان ماجرای سوریه نام می برد.

عراقچی به دستاوردهای برجام اشاره کرد و افزود : لغو 6 قطعنامه شورای امنیت علیه ایران و برداشته شدن تحریم های خرید هواپیما برای ایران از برکات اجرای برجام است.

او گفت: برجام در زمینه بانکی نیز اثرات مثبت خود را گذاشت و درست است که در زمینه بانکی هنوز به وضعیت عادی برنگشته ایم ولی این امر به دلایلی غیر از برجام مربوط است.

معاون وزیر خارجه افزود: تحریم های اولیه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به برجام هیچ ربطی ندارد و مربوط به قبل از موضوع هسته ای اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر مثبت موقعیت بین المللی ایران بعد از اجرای برجام

تغییر مثبت موقعیت بین المللی ایران بعد از اجرای برجام