مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 13:202017-02-24اقتصادي

چند گام مهم گمرک برای شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات تجاری


یکی از نکات برجسته و مهم در الکترونیکی کردن گمرک و ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی ایجاد بانک اطلاعات ارزش و امکان دسترسی تمامی ذینفعان به این اطلاعات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ؛ هم اکنون پیوند یا لینک بانک اطلاعات ارزش پایه کالاهای وارداتی (TSC) در سایت گمرک ایران قرار داده شده و این پیوند به صورت خودکار به سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک وصل می شود و ارزش های گمرکی در این لینک به صورت On-line قابل دسترسی است.

در این بانک اطلاعاتی ارزش گمرکی کالاها بارگذاری شده و می توان به ارزش گمرکی انواع خودرو، گوشی تلفن همراه، پارچه، لوازم خانگی و.

اشاره کرد.

برای دسترسی به این اطلاعات می توانید به لینک TSC در سایت گمرک ایران www.

ircia.

ir مراجعه کنید .

در بانک اطلاعاتی on-line ارزش گذاری کالاها، ارزش گمرکی بیش از 70 هزار قلم کالا بارگذاری و شناسه کالایی برمبنای مشخصات تعرفه ای و خصوصیات فیزیکی، شیمیایی، مدل و سایر مشخصات فنی اختصاص داده شده و هرگونه تغییرات به صورت لحظه ای و آنلاین مشخص شده و حتی می توان تاریخچه تغییرات ارزش این کالاها را هم به صورت آنلاین مشاهده کرد.

قبل از راه اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک ارزش کالاها به صورت دستی جمع آوری و در قالب سی دی به گمرکات ارسال می شد و امکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند گام مهم گمرک برای شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات تجاری

چند گام مهم گمرک برای شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات تجاری