مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 13:102017-02-24پزشكي

تولید سیناپس مغزی مصنوعی در دانشگاه استنفورد


سیناپس ها رابط هایی هستند که در مغز کار انتقال سیگنال های الکتریکی و شیمیایی را بین سلول های عصبی انجام می دهند و محققان دانشگاه استنفورد در پروژه تولید مغز مصنوعی این دانشگاه موفق به ساخت سیناپس های مصنوعی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از نیواطلس، یکی از مباحث مهم در هوش مصنوعی، شبکه های عصبی هستند که یادگیری آنها بسیار به یادگیری انسان شبیه است و به کمک آنها می توان کامپیوترها و مغزهایی تولید کرد که همانند انسان یاد می گیرند.

یکی از ویژگی های سیناپس های مغز انسان این است که هر بار که یک انتقال پیام در آنها انجام می شود، قدرت و سرعت آنها در انتقال پیام بیشتر می شود و این موضوع در یادگیری مغز موثر است.

مهمترین مشکلی که این شبکه ها دارند مسئله تامین انرژی در آنهاست و به همین دلیل محققان دانشگاه استنفورد در تحقیقات خود اقدام به ساخت سیناپس های مصنوعی کردند که فقط با یک باتری کار می کند و عملکرد آن شبیه به ترانزیستور است.

این وسیله از دو فیلم و سه پایانه تشکیل شده است و برای اتصال فیلم ها به هم از محلول آب و نمک به عنوان الکترولیت استفاده شده است.

یک ترانزیستور در حالت معمول تنها دو حالت صفر و یک به معنای قطع و وصل را پشتیبانی می کند اما این سیناپس هوشمند می تواند تا 500 حالت مختلف را پشتیبانی کند و به همین دلیل قدرت محاسباتی آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سیناپس مغزی مصنوعی در دانشگاه استنفورد

تولید سیناپس مغزی مصنوعی در دانشگاه استنفورد