مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 12:102017-02-24اقتصادي

شایعه انتشار 50 هزارتومانی تقلبی/12 فاکتور امنیتی اسکناس اصل


انتشار تراول 50 هزار تومانی تقلبی از سوی یکی از شعب بانک ها در حالی اخیرا در فضای مجازی مطرح شده که تاکنون تاییدی از سوی بانک مربوطه انجام نشده است.

- گرچه انتشار اسکناس تقلبی هرچند به طور سهوی از سوی یک بانک بعید به نظر می رسد اما در مجموع وجود چنین اسکناس هایی در بازار موضوع عجیبی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همواره در بازار پول و در بین مبادلات اسکناس مواردی از تقلب دیده می شود، به طوری که دارنده بدون توجه به فاکتورهای امنیتی به ویژه در مورد اسکناس های درشت آنها را دریافت کرده و درنهایت از سوی فروشندگان و یا بانک مورد تشخیص قرار گرفته و دارنده آن متضرر می شود.

درباره اسکناس های جدیدی که به بازار می آیند نیز چندی طول نمی کشد که معمولا نوع تقلبی آن هم وارد شده و با توجه به جدید بودن اسکناس و عدم شناخت کافی مردم از آنها، به سرعت در بین اسکناس های موجود دیده می شود.

این در حالی است که در سال های اخیر بعد از ورود ایران چک های 100 هزار تومانی طولی نکشید که نوع تقلبی آن در بازار مشاهده شد و در سال گذشته هم بعد از رونمایی از ایران چک 50 هزار تومانی، گزارش چرخش نوع تقلبی این اسکناس در بین مردم اعلام شد.

باید یادآور شد که تقلبی بودن اسکناس با جعلی بودن آن کاملا متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعه انتشار 50 هزارتومانی تقلبی/12 فاکتور امنیتی اسکناس اصل

شایعه انتشار 50 هزارتومانی تقلبی/12 فاکتور امنیتی اسکناس اصل