مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 10:202017-02-24بين الملل

واکنش صریح ظریف به مواضع ضدایرانی اخیر ترکیه


وزیر امور خارجه ایران، «ترکیه» را همسایه ای کم حافظه و قدرناشناس می داند.

توصیفی که بعد از موضع گیری مدعی جویانه رؤسای بلندپایه آنکارا مبنی بر مداخله تهران در امور داخلی کشورهای منطقه، - وزیر امور خارجه ایران، ترکیه را همسایه ای کم حافظه و قدرناشناس می داند.

توصیفی که بعد از موضع گیری مدعی جویانه رؤسای بلندپایه آنکارا مبنی بر مداخله تهران در امور داخلی کشورهای منطقه، چندان عجیب و دور از ذهن به نظر نمی رسد.

چنانکه وزیر خارجه ترکیه در موضعی کم سابقه در نشست امنیتی مونیخ، تهران را به فرقه گرایی متهم کرده و مدعی شده است تلاش منطقه ای ایران در راستای تبدیل کردن عراق و سوریه به دو کشور شیعه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران می افزاید: این ادعاها زمانی مطرح شده است که سوای حمایت بهنگام تهران از دولت ترکیه در پی وقوع کودتا در این کشور و نقش آفرینی تأثیرگذار در روند مذاکرات صلح سوریه، رییس جمهور ایران هم با سفر به پادشاهی عمان و امیرنشین کویت، دست به ابتکار عمل برای شکل دادن به روند جدیدی از همکاری های منطقه ای زده است.

این گفت وگوی کوتاه با محمدجواد ظریف در ادامه می آید و مصاحبه مشروح با وزیر امور خارجه به زودی در سالنامه ایران منتشر خواهد شد: شاهد حضور فعال شما در کنفرانس امنیتی مونیخ بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش صریح ظریف به مواضع ضدایرانی اخیر ترکیه

واکنش صریح ظریف به مواضع ضدایرانی اخیر ترکیه