مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 10:052017-02-24فرهنگي

تدارک جواد انصافی برای راه اندازی کاروان نمایشی نوروزی


جواد انصافی همزمان با آغاز سال جدید کاروان نمایشی نوروزی را در چند شهر ایران به راه می اندازد.

- این بازیگر و کارگردان تئاتر در گفتگویی با ایسنا بیان کرد: از مدتی قبل پیگیری هایی را انجام داده ام تا بتوانم برای نوروز نمایشی مناسبتی اجرا کنم که پیشنهادهایی را به شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی ارائه کردم و فعلا با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به توافق های اولیه رسیده ام.

او گفت: بر این اساس پیشنهاد یک کاروان شادی به عنوان پیام آوران نوروزی به نقاط مختلف کشور ارائه شد تا این گروه نمایشی با استفاده از مینی بوس در قالب یک کاروان شادی از هر شهری که عبور می کند، بخشی از نمایش عمو نوروز را اجرا کند.

انصافی با اشاره به پژوهش های چند ساله ای که در رابطه با آیین های مختلف نوروزی انجام داده است، اضافه کرد: مسئولان سازمان میراث فرهنگی تاکنون تاکید داشته اند که در شهرهای اصفهان و شیراز و نیز محوطه تخت جمشید حتما اجرای ویژه ای داشته باشیم و قصد داریم از این طریق به مردم بشناسانیم که فقط عمو نوروز و حاجی فیروز پیام آوران نوروزی نیستند بلکه در هر شهری یک نماد ویژه وجود دارد.

او تاکید کرد: ما سعی می کنیم از هر شهری که عبور می کنیم پیام آور نوروزی همان منطقه را در نمایش خود استفاده کنیم، مثلا در آذربایجان تکم چی، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدارک جواد انصافی برای راه اندازی کاروان نمایشی نوروزی

تدارک جواد انصافی برای راه اندازی کاروان نمایشی نوروزی