موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1395 ساعت 09:252017-02-24فرهنگي

پایتخت خانه های تاریخی ایران


وجود 800 خانه تاریخی در شهر تبریز به نوعی این شهر را به عنوان پایتخت و ویترین خانه های تاریخی در ایران تبدیل کرده که معرفی این آثار و ابنیه تاریخی که هم اکنون به موزه تبدیل شده اند باعث رونق یافتن صنعت گردشگری این شهر می گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجام جم، عمارت ائل گلی از گردشگاه های زیبای تبریز با استخری بزرگ به شکل مربع به مساحت 54 هزار و 675 مترمربع است و در جنوب آن تپه ای وجود دارد که آن را از بالا تا پایین همسطح استخر پله بندی کرده و نهر آبی از آن به سمت پایین روان است.

در مرکز استخر، عمارتی به شیوه سنتی در دو طبقه ساخته شده و اطراف استخر به صورت پارک فرحبخشی درآمده است.

بنای نخستین عمارت ائل گلی را به دوره آق قویونلوها نسبت می دهند که یک بار در زمان صفوی و بار دیگر در زمان قاجار توسط قهرمان میرزا پسر عباس میرزا نایب السلطنه در ایام حکمرانی بر آذربایجان بازسازی شده است.

خانه شربت اوغلیخانه شربت اوغلی تبریز در زمینی به وسعت 1600 مترمربع در خیابان ثقه الاسلام، کوی سرخاب و معبری که به در سرخاب معروف است، واقع شده است.

این خانه که اکنون محل فعالیت شعبه بنیاد ایران شناسی در آذربایجان شرقی، متعلق به اواخر دوره قاجاریه بوده و در اوایل دوره پهلوی بنایی دو طبقه در ضلع غربی حیاط بیرونی آن احداث شده و به طور کلی مشتمل بر دو طبقه مسکونی و زیرزمین در دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایتخت خانه های تاریخی ایران

پایتخت خانه های تاریخی ایران