مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 19:052017-02-23اقتصادي

امحاء بیش از هزار قطعه مرغ در منطق آلوده دهدشت


مرغ های آلوده در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه جمع آوری و امحا شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" مرکز کهگیلویه و بویراحمد،معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در حاشیه جمع آوری طیور در منطقه آلوده دهدشت گفت: در مرحله اول اجرای این طرح و در روز نخست بیش از هزار قطعه مرغ در این منطقه با همکاری مردم جمع آوری و معدوم شد.

امید جمشیدی افزود: با توجه به نتیجه مثبت نمونه ارسالی به سازمان دام پزشکی کشور این طرح در راستای سیاست کنترل و معدوم سازی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محله آلوده شهر دهدشت در حال اجراست.

جمشیدی همکاری هر چه بیشتر مردم با ماموران دامپزشکی را موثرترین راه برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دانست و افزود: مردم ضمن پرهیز از خرید و فروش مرغ زنده و پرندگان زینتی از دوره گردها،در صورت مشاهده تلفات مشکوک طیور سریعا با تماس به شماره 1512 سامانه اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کنند .

وی گفت: در صورت اطلاع رسانی مردمی مبنی بر مشاهده تلفات مشوک طیور اکیپ دامپزشکی سریعا به محل مذکور اعزام و اقدام به نمونه گیری می کند.

جمشیدی افزود: با توجه به اینکه ویرورس بیماری آنفلوآنزای فوق حادپرندگان از طریق هوا، وسایل نقلیه آلوده و پرندگان آزاد پرواز در حال انتفال هست در صورت عدم همکاری مردم با ماموران دامپزشکی شاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امحاء بیش از هزار قطعه مرغ در منطق آلوده دهدشت

امحاء بیش از هزار قطعه مرغ در منطق آلوده دهدشت