مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 18:402017-02-23پزشكي

طب زیرسطحی و هایپربار در خدمت بیماران صعب العلاج


درمان با اکسیژن هایپربار(اکسیژن پر فشار) یکی از روش های جدید، غیرتهاجمی و سودمند برای برخی بیماری ها است که بعضاً صعب العلاج و یا حتی لاعلاج هستند که البته این روش درمانی به تأیید اف دی ای آمریکا هم رسیده است.

- در این روش درمانی بیمار وارد اطاقک هایی از جنس فولاد و یا آلیاژ پلکسی گلاس شده و به وسیله کپسول هایی که با کمپرسور پرقدرت پر می شوند هوای فشرده با سرعت و حجم تحت کنترل وارد اطاقک می شود و به تدریج فشار داخل اطاقک افزایش می یابد تا به فشار مورد نظر به عنوان مثال فشار معادل 14 متر زیر آب یا (1/4 )اتمسفر برسد.

سپس از طریق ماسک و یا هود که مانند کلاه، سر و صورت را می پوشاند گاز اکسیژن که در کپسول هایی ذخیره شده برای تنفس وارد سیستم تنفسی بیمار می شود با توجه به بالا بودن فشار، به راحتی اکسیژن از طریق آلوئول ها(بخش های انتهایی ریه) وارد سیستم گردش خون شده و در پلاسما حل می شود.

و به بافت هایی با کمبود اکسیژن نظیر بافت های عفونی و یا نکروزه رسیده و ضمن کنترل عفونت فرآیند ترمیم بافت را تسریع و تسهیل می کند.

معمولاً به فاصله هر بیست دقیقه تنفس اکسیژن 5 دقیقه تنفس هوا برنامه ریزی می شود تا بیمار دچار علائم مسمومیت با اکسیژن نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طب زیرسطحی و هایپربار در خدمت بیماران صعب العلاج

طب زیرسطحی و هایپربار در خدمت بیماران صعب العلاج