مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 18:252017-02-23سياسي

رصد تخلفات سازه ای حجره داران بازار وکیل شیراز


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: متأسفانه تخلفاتی از سوی کسبه بازار در سال های گذشته و در زمینه ایجاد سازه و تأسیسات انجام شده که برای رسیدگی به آن ها، - طی روزهای آینده اقداماتی اجرا خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصیب امیری در نشست هم اندیشی ساماندهی بازار وکیل شیراز، گفت: طی روزهای آینده، تیم مشترکی از یگان حفاظت میراث فرهنگی، شهرداری منطقه تاریخی و نمایندگان شورای بازار، تخلفات انجام شده از سوی کسب در ساخت و سازها را رصد می کنند.

امیری گفت: بازار وکیل ، یکی از شاهکارهای معماری و آثار بی مانند دوران زندیه با کاربرد اقتصادی است و به منظور حفظ و نگهداری این اثر تاریخی ارزشمند باید کارگروه ویژه ای تشکیل شود.

او اضافه کرد: اقدامات عملیاتی پیرامون مرمت و مشکلات تأسیساتی بازار نیز طی تفاهم نامه مشترک میراث فرهنگی، شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی، شورای شهر و شورای بازار در دو برنامه ویژه کوتاه مدت و بلند مدت اجرایی خواهد شد.

امیری در خصوص بازارهای منشعب از بازار وکیل نیز گفت: با توجه به این که بخشی از اردو بازار و بازار مسگرها ثبت تاریخی است و بخش دیگر از اردو بازار و بازار روح الله تاریخی محسوب نمی شود، این اداره کل شیوه نامه اجرایی متناسب با شرایط هر کدام از سراها، کاروانسراها و بازارهای منشعب در زمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد تخلفات سازه ای حجره داران بازار وکیل شیراز

رصد تخلفات سازه ای حجره داران بازار وکیل شیراز