مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 18:202017-02-23اقتصادي

بررسی زمینه های همکاری استانهای آذربایجان شرقی و سیلیزیای جنوبی لهستان


استاندار سیلیزیای جنوبی لهستان برای همکاری در زمینه توسعه صنعت مس در آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما"ی مرکز آذربایجان شرقی ، سزاری پشبیلسکی در همایش هیات اقتصادی آذربایجان شرقی با فعالان اقتصادی استان سیلیزیای جنوبی لهستان گفت : این استان چهارمین تولید کننده مس در دنیاست و ظرفیتهای لازم برای همکاریهای دوجانبه وجود دارد.

وی افزود: همکاریهای استان آذربایجان شرقی و سیلیزیای لهستان شروع شده و دو طرف پتانسیلهای فراوانی برای همکاری و شریک تجاری شدن دارند و این همکاریها باید روز به روز رو به جلو و پیشرفت باشد.

وی با بیان اینکه در جنگ جهانی کشور ایران به مردم لهستان کمک کردند و میزبان خوبی برای مردم لهستان بوده اند گفت: ما هیچ وقت خوبی های ایرانیان را فراموش نمی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی هم به وجود یک درصد ذخیره مس دنیا در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت : ما سالانه 300 هزار تن کنسانتره مس از مجتمع مس سونگون صادر میکنیم.

جبارزاده با اعلام اینکه در فرآوری کنسانتره و ایجاد صنایع پایین دستی مس به بخصوص تولید مس کاتدی با سیلیزیای جنوبی همکاری می کنیم گفت: یکی از طرح های دیگر جهت همکاری می تواند طرح نفلین سینیت یا همان طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی زمینه های همکاری استانهای آذربایجان شرقی و سیلیزیای جنوبی لهستان

بررسی زمینه های همکاری استانهای آذربایجان شرقی و سیلیزیای جنوبی لهستان