مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 14:552017-02-23سياسي

آیت الله اعرافی: ترویج فرهنگ خمس موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود


مدیر حوزه‎های علمیه کشور به تشریح آثار خمس در زمینه‎های عبادی ، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ خمس موجب تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی و رفع مشکل از جامعه اسلامی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت‎الله علیرضا اعرافی امروز 5 اسفند در همایش خمس و تعالی فرهنگ جامعه در مدرسه امام کاظم(ع) گفت: خمس، فریضه‎ای چند بعدی است که حداقل خمس را می‎توان در چهار نظام اسلام جای داد؛ نظام اول، نظام عبادی است که برای تحلیل و بررسی آن، در زمینه خودسازی و عبادت این بحث کاملا مطرح است.

نظام عبادی اسلام به معنای خاص، منحصر در اعمال خاص یعنی نماز و روزه نیست زیرا عبادت در اسلام مباحث اقتصادی و مالی را نیز در بر می‎گیرد.

در عبادت عام همه اعمال را می‎توان در این دایره جای داد که از امتیازات دستگاه دینی ما است؛ ولی خمس و زکات نشان دهنده آن است که در عبادات به معنای خاص که متقوم به قصد قربت است یک فریضه اقتصادی نیز جای دارد.

خمس وزکات نشان دهنده آن است که عبادت در مکتب اسلام تنها تامین کننده ارتباط انسان با خدا نیست بلکه در ذیل ارتباط با خدا، باید ارتباط با جامعه و نیازمندان و تامین مصالح اجتماعی نیز لحاظ شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در نظام اقتصادی اسلام، خمس و زکات، جایگاه رفیعی دارند؛ همین نکته بیان می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اعرافی: ترویج فرهنگ خمس موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود

آیت الله اعرافی: ترویج فرهنگ خمس موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود