مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 13:052017-02-23بين الملل

اخراج 90 درصد از افسران ارشد لهستان


وزارت دفاع لهستان اعلام کرده است حدود 90 درصد افسران ارشد این نهاد در اقدام دولت راست گرای این کشور برای ایجاد تغییر طی یک سال گذشته جایگزین شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، طی یک سال گذشته در پی تصمیم آنتونی مسیرویچ، وزیر دفاع لهستان برای گسترش تسلط دولت بر نیروهای مسلح بسیاری از ژنرال های ارشد این کشور استعفا داده اند.

مسیرویچ همچنین اعلام کرده است که تلاش دارد هر گونه رد پایی که از دوران کمونیست در این کشور و نهادهای آن وجود دارد را با مسدود کردن امکان ترفیع نیروهایی که پیش از فروپاشی پرده آهنین در سال 1989 به ارتش پیوسته اند به ویژه کسانی که در دوران شوروی به مدرسه نظامی می رفتند را پاکسازی کند.

با این حال وزارت دفاع لهستان رقم دقیق ژنرال هایی که ارتش این کشور را ترک کرده اند اعلام نکرده ؛ ارتشی که اکنون در مقایسه با سال 2015 حدود 10 هزار افزایش نیرو داشته است.

احزاب اپوزسیون انتقاد می کنند که کناره گیری فرماندهان کلیدی از ارتش این کشور در زمانی که تنش ها با روسیه افزایش یافته است برای لهستان می تواند مخاطره آمیز باشد.

این در حالیست که ناتو در پی الحاق کریمه به مسکو در سال 2014 تعداد گسترده ای از نیروهای خود را در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک مستقر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخراج 90 درصد از افسران ارشد لهستان

اخراج 90 درصد از افسران ارشد لهستان