مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 02:202017-02-22اقتصادي

عربستان بدترین بحران اقتصادی و مالی خود را از سال 2010 تاکنون سپری می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما" ­خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، عربستان سعودی بدترین بحران اقتصادی خود را از سال 2010 تاکنون به علت افزایش هزینه های نظامی سپری می کند.

عربستان تصمیم گرفت بخشی از سهام خود در بزرگترین شرکت نفتی جهان آرامکو را برای جبران کسری بودجه 100 میلیارد دلاری اش بفروشد.

این در زمانی است که بخشی از درآمدهای به دست آمده از فرایند خصوصی سازی بار دیگر به بخش صنایع دفاعی و نظامی عربستان از جمله حقوق مربیان آموزشی آمریکایی اختصاص داده می شود.

پیش بینی می شود کسری بودجه عربستان سال 2017 از 100 میلیارد دلار نیز فراتر رود و این میزان کسری معادل 22 درصد مجموع تولید ناخالص ملی این کشور است.

هزینه ها و برای نخستین بار از سال 2010 تاکنون از درآمد ها بیشتر شد این در حالی است که درآمدهای حاصل از فروش حامل های انرژی 80 درصد از درآمدهای خزانه دولت را تشکیل می دهد.

دربار سعودی و مشاوران اقتصادی آن از آغاز امسال تلاش جدی را برای حل بحران اقتصادی کشورشان آغاز کردند و دولت عربستان تصمیم گرفت 5 درصد از سهام بزرگترین شرکت نفتی جهان آرامکو را در اواسط امسال در بورس نیویورک بفروشد.

عبدالله خالد که یک بازرگان اماراتی است گفت: بحران مالی در عربستان در شش ماه گذشته ملموس و محسوس شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان بدترین بحران اقتصادی و مالی خود را از سال 2010 تاکنون سپری می کند

عربستان بدترین بحران اقتصادی و مالی خود را از سال 2010 تاکنون سپری می کند