مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 01:352017-02-22اقتصادي

نگرانی از توان خودروسازان برای بازپرداخت سود مشارکت مردم


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به رکود و شرایط اقتصادی خودروسازان از امکان بازپرداخت سرمایه و سودمشارکت مردم ابراز نگرانی کرد.

- محمد رضا جمشیدی دبیرکل کانون بانک ها دیگر مهمان برنامه گفت: حجم سرمایه در گردش موجب شده تا شرکت های خودروسازی به دنبال کسب منابع از مردم باشند.

او افزود: سپرده گذاران ماهانه 15 درصد از سرمایه خود سود می گیرند حال اگر میزان سود کسب شده بیش از 15 درصد باشد مابه التفاوت آن به سرمایه گذاران پرداخت می شود و اگر کمتر بود بانک تضمین کرده است تا اصل 15 درصد را به سرمایه گذار بپردازد، ساپپا و ایران خودرو میزان سود پیشنهادیشان را بیش از 15 درصد اعلام کرده اند تا سرمایه گذاران به سوی خود جذب کنند، این در حالیست که خودروسازان اجازه ای برای پرداخت این میزان سود ندارند.

جمشیدی گفت: پرداخت یک چنین سودهایی توسط واحدهای تولید نشان می دهد که این جذب سرمایه به دلایلی نامعلوم صورت می گیرد زیرا پرداخت آن توجیه اقتصادی ندارد و بنابراین مردم باید با دقت نسبت به سرمایه گذاری در این واحدها اقدام کنند.

دبیرکل کانون بانک ها گفت: این حجم جذب منابع با میزان تولید هماهنگ نیست و از سوی دیگر برای این میزان خودروی تولید شده هم مشتری وجود ندارد، پیش بینی من این است که این واحدهای تولید قادر نیستند سپرده مردم را در زمان مقرر پس دهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از توان خودروسازان برای بازپرداخت سود مشارکت مردم

نگرانی از توان خودروسازان برای بازپرداخت سود مشارکت مردم